miercuri, 15 iulie 2009

Nunţi, divorţuri, botezuri, parastase

Potrivit Institutului Naţional de Statistică, la oficiile de stare civilă s-au înregistrat în luna mai 12.563 căsătorii (6,9 căsătorii la 1000 locuitori), în creştere cu 6.650 căsătorii comparativ cu luna precedentă. Prin hotărâri judecătoreşti definitive s-au pronunţat 3.354 divorţuri (1,84 divorţuri la 1000 locuitori), cu 82 mai multe decât în luna aprilie - bun, oamenii s-au trezit şi au constatat că traiul în comun nu le este pe plac în perioada de criză : "iar vine mama soacră la masă ?", "ce ? iar cadouri mătuşelor tale ?" ... câteva probleme (financiare) adevărate cu care se confruntă cei căsătoriţi.

În luna mai s-au născut 17.110 copii (9,4 născuţi-vii la 1000 locuitori) cu 303 mai mulţi decât în luna aprilie. Numărul persoanelor care au decedat în luna mai a fost de 20.457 (11,2 decedaţi la 1000 locuitori) cu 1.191 decedaţi mai puţini decât în luna aprilie.

Ce-mi plac mie statisticile astea ... poate cineva sa-mi explice cum se pot naşte 9,4 copii ??? ... 9 înţeleg ... dar acel 0,4 ... mă depăşeşte (probabil in momentul colectării datelor statistice, cel de al zecelea ieşise doar in proporţie de 0,4 din "găoace" ...)

Decesele au scăzut, asta chiar ma bucură .. oricum nu mai e rentabil să mori zielele astea .. aveţi idee cât costă o inmormântare ?

3 comentarii:

  1. De fapt s-au nascut 17110 copii, nu 9,4.
    Si nu cred ca e 9,4 ci 0,94 copii nascuti la mia de locuitori. Adica se imparte numarul de copii nascuti la cate mii de locuitori are Romania (cca 21 000).
    Nu te mai mira, ca asta inseamna statistica : daca eu am 2 masini, iar tu niciuna, statistic vorbind fiecare avem cate o masina. Dar sa nu vii sa-mi ceri mie masina care ti s-ar cuveni din punct de vedere statistic, ca nu ti-o dau :)

    RăspundețiȘtergere
  2. ... era o ironie la adresa modului in care sunt prezentate datele statistice pentru oamenii simplii...

    Multumesc pentru oferta, o partaitoare pe 4+1 roti am si eu ... ;-)

    RăspundețiȘtergere
  3. ma gandeam ca daca geocer are doua si tu ai una si io n-am niciuna, sa i-o cer io p-aia care ramane nesofata...daca zice sondajul si va dau 1/3 la fiecare din rimelul meu, de exemplu. :))

    RăspundețiȘtergere